Φύλλο εργασίας
Σχολείο: ——–Γυμνάσιο Αλεξ/πολης
Τάξη:Πρώτη
*Ομάδα μαθητών———
Ονοματεπώνυμο μαθητών
1)——————————————————————————————————–2)——————————————————————————————————–
3)——————————————————————————————————–
4)——————————————————————————————————–
5)——————————————————————————————————-
6)————————————————————————————————-
Καθηγητής/τρια:————————————————————————-
Ημερομηνία:——/—–/20—–
Μελέτη της Θερμικής ισορροπίας
Χρειαζόμαστε δυο δοχεία Α μεγάλο Β μικρόΑ: Βάζουμε 250 ml νερό χαμηλής θερμοκρασίας Από 10ο C ως 20ο C
Β :Βάζουμε 150 ml νερό υψηλής θερμοκρασίας Πάνω από 20ο C και κάτω από 100ο C (για να μην αλλάξει φάση) Συνήθως προτιμούμε για λόγους ασφαλείας των μαθητών να είναι και κάτω από 70ο C για να μην κινδυνεύουν από έγκαυμα
Στο κάθε δοχείο βάζουμε ένα θερμόμετρο και περιμένουμε να σταθεροποιηθεί η ένδειξή του.
ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΔΟΧΕΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ
Την χρονική στιγμή που αρχίζουμε τις μετρήσεις την ονομάζουμε t=0 και καταγράφουμε τις δυο θερμοκρασίες. Μετά από 1 λεπτό καταγράφουμε και πάλι τις θερμοκρασίες. Επαναλαμβάνουμε τις μετρήσεις μέχρι να σταθεροποιηθούν οι ενδείξεις των θερμομέτρων.
Συμπληρώνουμε τον πίνακα
α/α
|
Χρόνος σε λεπτά(min)
|
Θερμοκρασία Θ1 ( οC)
|
Θερμοκρασία Θ2 ( οC)
|
1
|
|||
2
|
|||
3
|
|||
4
|
|||
5
|
|||
6
|
|||
7
|
|||
8
|
|||
9
|
|||
10
|
|||
11
|
|||
12
|
|||
13
|
|||
14
|
|||
15
|
Σε διάγραμμα θερμοκρασίας –χρόνου ( όπου ο χρόνος θα είναι ο οριζόντιος άξονας) απεικονίζω την θερμοκρασία του μεγάλου δοχείου με . και του μικρού δοχείου με x
*Επειδή στο ΕΚΦΕ δημιουργούμε 5 πάγκους εργασίας και υπάρχουν 2 καθηγητές ( ο υπεύθυνος ΕΚΦΕ και ο εκπαιδευτικός του σχολείου) για το λόγο αυτό χωρίζουμε τους μαθητές σε ισάριθμες ομάδες. Στο σχολικό εργαστήριο δεν υπάρχει αυτή η επιλογή αφού δεν υπάρχει δυνατότητα να δημιουργηθούν πάνω από 1-2 πάγκοι και δεν υπάρχει και δεύτερος καθηγητής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου